Top 10 Budget Coupe under RM30,000

- D i a b l o -

500 RPM
Senior Member

- D i a b l o -

500 RPM
Senior Member
Sep 27, 2005
696
30
1,528
Shah Alam
bosstrain.blogspot.com
im confused, how does this relate to the 30k coupe posting?

all my lists has been, indicative prices of how much a car can go. its up to you to spot the problems and identify if its alright to proceed. i am not responsible any choices you make. this is an indicative suggestion list, thats it

Hahah take it easy man..just pulling your tail. Nothing to do with 30k coupe posting i am just trolling.

What i'm implying is..for such a car and to pay so little it's bound to be a very expensive project. Not saying the car you chose is not within the 30k budget.

But then again ah..some of the cars there exceeds 30k..we're talking market price right? low-priced cars are almost sure to inherit some problems
 

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak
yeah well

DIY guys like izso, loves grease, engine oil and dirt. i bet he would totally wet his hands with lubricant and work on the car. thats what labour of love is!!

im sure he would buy the cheaper car and use his own labour time, to compensate for the monetary differences, where he can go makan seafood other time, hahahah
 

- D i a b l o -

500 RPM
Senior Member

- D i a b l o -

500 RPM
Senior Member
Sep 27, 2005
696
30
1,528
Shah Alam
bosstrain.blogspot.com
yeah well

DIY guys like izso, loves grease, engine oil and dirt. i bet he would totally wet his hands with lubricant and work on the car. thats what labour of love is!!

im sure he would buy the cheaper car and use his own labour time, to compensate for the monetary differences, where he can go makan seafood other time, hahahah
He would buy la..not most of us leh

What makes you think I dont do the work myself..because most of us do it ourselves la we know how expensive it can be bro..geddit?

In a more serious constructive note, you should consider a car based on its original state and performance..and how it depreciate over the years..the maintanence aspect of it.. almost every car you choose sure need to restore this restore that..ai meh
 

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak
yah thats gonna be a mouthful to write. thinking the top 10 list is one thing!! but id look into it , in future list writing
 

skazareth

Known Member
Senior Member

skazareth

Known Member
Senior Member
Feb 8, 2007
473
110
1,543
That Integra is 4 doors, is it Coupe suppose to be 2 doors? But anyway good information :-)
Just want to correct a bit. Coupe can be 4 doors as well (like merc CLS class for instance). Just to share.:biggrin: And yes, that black one IS 4 door and NOT coupe at all.

Dear Kevin, frankly spkg I like ur writing especially when it comes to restorations and stuffs. But this one is a bit.. i dunno. I enjoy reading with less comment (if i think no need to) but this one a bit "lari" tune.

First, the price for those cars most of them are not under 30K by average. I am agree with Blackhowling bcs he stated the price realistically. You keep saying by luck, by chance, keep mudah-ing, but i think (my humble opinion lah) if u saying luck will get u those car for under 30, i can say i bought R34 for 30 mooons ago because i am lucky to have a rich friend selling me that kinda price. My cousin in Aussie sold his imprezza S204 to me for 50 because..i am lucky he felt the car is rubbish. See.. the luck term does not play the roll well here or almost anywhere. By taking average price would do more justice to readers.

Second, how can u say that black integra is 2-drs coupe before checking it? Coupe, seriously? And the price for it nearly 30k before shipping. Ok, we maybe have Sabahan readers, i cant argue with that.

Come on bro..i know u can do better than this, seriously. Please, forgive me if i'm a bit harsh this time. Very2 sorry. But I' love to read better stuff.

Peace bro..:wavey:
 

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak
Just want to correct a bit. Coupe can be 4 doors as well (like merc CLS class for instance). Just to share.:biggrin: And yes, that black one IS 4 door and NOT coupe at all.

Dear Kevin, frankly spkg I like ur writing especially when it comes to restorations and stuffs. But this one is a bit.. i dunno. I enjoy reading with less comment (if i think no need to) but this one a bit "lari" tune.

First, the price for those cars most of them are not under 30K by average. I am agree with Blackhowling bcs he stated the price realistically. You keep saying by luck, by chance, keep mudah-ing, but i think (my humble opinion lah) if u saying luck will get u those car for under 30, i can say i bought R34 for 30 mooons ago because i am lucky to have a rich friend selling me that kinda price. My cousin in Aussie sold his imprezza S204 to me for 50 because..i am lucky he felt the car is rubbish. See.. the luck term does not play the roll well here or almost anywhere. By taking average price would do more justice to readers.

Second, how can u say that black integra is 2-drs coupe before checking it? Coupe, seriously? And the price for it nearly 30k before shipping. Ok, we maybe have Sabahan readers, i cant argue with that.

Come on bro..i know u can do better than this, seriously. Please, forgive me if i'm a bit harsh this time. Very2 sorry. But I' love to read better stuff.

Peace bro..:wavey:
CLS is in theory the world first 4 door coupe, then came the audi a5 and a7. or even bmw x6, which is more suv anyways.

well i saw the photos and from that angle, looked like a coupe. i apologise. but then again, i did say, da to dc, so the spectrum is wide! but isnt da6 a good choice too? hmmm. thats why i corrected in the end and putted a da6 photo instead of a dc2 to be less misleading.
 

Charles

I brake very late....
Senior Member

Charles

I brake very late....
Senior Member
Jan 7, 2004
337
46
5,028
Kota Kinabalu
2220X is a 4 door, use to see that car around damai area but now dunno where it is.
 

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak
Thanks for the heads up charles! Appreciated
 

Izso

NA NA NA NA NA
Helmet Clan
Moderator

Izso

NA NA NA NA NA
Helmet Clan
Moderator
Mar 28, 2004
15,344
6,401
5,213
KL
yeah well

DIY guys like izso, loves grease, engine oil and dirt. i bet he would totally wet his hands with lubricant and work on the car. thats what labour of love is!!

im sure he would buy the cheaper car and use his own labour time, to compensate for the monetary differences, where he can go makan seafood other time, hahahah
Woah hold up there, I don't love grease, engine oil or dirt! I just enjoy the satisfaction of a completed project that I completed with my own two hands. I wear gloves and have a mechanic overall to avoid getting dirty!

And I hate rust. I had to use this chemical rust convertor to fix the bits on my car, then sandpaper it, then anti-rust it and paint on top of it. Damn a lotta work. But anyway, among the 10 car list, I'd stick with the Putra since I'm comfortable with the 4G93 layout and 2.2L babeahhhh.. *cough cough*
 

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak
well judging from your brake draining pictures, i assumed so , sorry!!

your a mitsubishi guy arent u? i had a 4g93 sohc lancer max before, it was fun, it was my first car!
 

Supra_Fanatics

Beyond 20,000 RPM!
Senior Member

Supra_Fanatics

Beyond 20,000 RPM!
Senior Member
Sep 17, 2008
20,674
3,998
1,713
Kinda impossible to get an AE86 at the price of 30K, at least 45K and above nowadays. Same goes for the RX-7 FC3S.
 

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak
Kinda impossible to get an AE86 at the price of 30K, at least 45K and above nowadays. Same goes for the RX-7 FC3S.
Supra, thought I shown u the link to the 32k fc3s, I'm sure that price can nego down a bit, and I did suggest a whole range of corolla te coupe to ae86, so the range is wide and not specific,u guys got mislead by the pics, that's why must read the whole thing
 

Magneto73

Junior Member

Magneto73

Junior Member
Aug 22, 2011
7
2
503
Kuala Lumpur
unless u have ur own workshop and loves doing automotive engineering, getting one of these cars is not really viable for cost saving. Expect to pay double for restoration to make the car decent. -- 0.2c...
 

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak
That's the thing, cost of buying doesn't neccesary means u can get a roadworthy car, sometimes ur lucky, the car was properly maintained by the previous owner, some of them are ticking time bombs, even though visually they look ok, I think te putra is the safest choice coming from abundant spare part made by proton, the rest depends how deep u wanna go
 

alantjw

1,500 RPM
Senior Member

alantjw

1,500 RPM
Senior Member
Mar 26, 2008
1,566
128
1,663
woot woot... my silly number 2....
 

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak
how much you bought your silly for, was it around 30k?
 

alantjw

1,500 RPM
Senior Member

alantjw

1,500 RPM
Senior Member
Mar 26, 2008
1,566
128
1,663
yup.. bought at 30k..
 

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak
U are living proof that u can buy a celica for that price lol
 

alantjw

1,500 RPM
Senior Member

alantjw

1,500 RPM
Senior Member
Mar 26, 2008
1,566
128
1,663
yeah man.... but depends on condition bro... mine need a major rebuild....:nurse:
 

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak
But least u get the car to run the way u want it, the engine u want and so forth
 

alantjw

1,500 RPM
Senior Member

alantjw

1,500 RPM
Senior Member
Mar 26, 2008
1,566
128
1,663
yeah... a deep burn n my pocket and wallet... but well... now in the process to transplant another engine.... the current one is toast...
 

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak
yeah... a deep burn n my pocket and wallet... but well... now in the process to transplant another engine.... the current one is toast...
i can understand the perils of doing that, because not everyone has gone thru this in life.

when restoring my honda, i spent over 40k from own pocket minus the purchase of the car, to get things running, i could have bought myself a house for it. but then again, life is short, you can only get involved i this only once. a great learning process i must say!
 

alantjw

1,500 RPM
Senior Member

alantjw

1,500 RPM
Senior Member
Mar 26, 2008
1,566
128
1,663
i will say.. people that love cars... love them for more then they love themselves.. hehehehe....
 

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak

WAFS

500 RPM
Senior Member

WAFS

500 RPM
Senior Member
Jan 2, 2005
522
82
3,028
Ampang
My Mazda coupe cabriolet..B8 Engine..RM30k too..this year's the 12th year with the car and still loving it :driver:
 
Last edited:

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak
share some pics!! mazda coupe carbiolet, is this a rx-7 fc3s cabrio?
 

BE5RSK

Known Member
Senior Member

BE5RSK

Known Member
Senior Member
Dec 31, 2009
343
125
1,543
Besaout
mazda mx5 miata, perhaps?

but, it's quite impossible to find it under RM30k...
 
Last edited:

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak
coupe not equals convertible, haha, will write that up soon, i think mx-5 is 40-50k range!
 

WAFS

500 RPM
Senior Member

WAFS

500 RPM
Senior Member
Jan 2, 2005
522
82
3,028
Ampang
share some pics!! mazda coupe carbiolet, is this a rx-7 fc3s cabrio?
Nope..not rx7

mazda mx5 miata, perhaps?
Not Miata

but, it's quite impossible to find it under RM30k...
coupe not equals convertible, haha, will write that up soon, i think mx-5 is 40-50k range!
I already posted the pics but it didnt show up...how come? Anyway the picture is in my website banner F Tuned Racing and i oso advertise at Mazda 323 Cabriolet B8 Turbo - Cars for sale Kuala Lumpur - Mudah.my
 

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak
ahh freakin rare car, well, i can do justice when i write about carbios the next 1 or 2 weeks from now, should ur car is not sold yet. why do u wanna sell it anyways?
 

WAFS

500 RPM
Senior Member

WAFS

500 RPM
Senior Member
Jan 2, 2005
522
82
3,028
Ampang
ahh freakin rare car, well, i can do justice when i write about carbios the next 1 or 2 weeks from now, should ur car is not sold yet. why do u wanna sell it anyways?
It's rare, but so far i've seen 4-5 of this car in KL but with standard bodykit...my gf's brother just bought a blue color one...on selling my car, just wanna test market lor..hehe..if no buyer will keep it. :)
 

alantjw

1,500 RPM
Senior Member

alantjw

1,500 RPM
Senior Member
Mar 26, 2008
1,566
128
1,663
keep lah.. kereta lawa tu... sell it only if you need the money....
 

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak
i agree with alan, u dont always get the car u want! lol

one of my friend only collects rare cars in malaysia!

1/5 mercedes 170 sedan
1/2 austin 8 tourer
1/1 mercedes-benz 560 sec amg (imported by sultan of kedah)

hahah, well, i think u should keep ur mazda cos it would be 1/5 in the future!
 

WAFS

500 RPM
Senior Member

WAFS

500 RPM
Senior Member
Jan 2, 2005
522
82
3,028
Ampang
i agree with alan, u dont always get the car u want! lol

one of my friend only collects rare cars in malaysia!

1/5 mercedes 170 sedan
1/2 austin 8 tourer
1/1 mercedes-benz 560 sec amg (imported by sultan of kedah)

hahah, well, i think u should keep ur mazda cos it would be 1/5 in the future!
Ya la...better keep it. Anyway what do mean 1/5,1/2,1/1...what's the number means?
 

Supra_Fanatics

Beyond 20,000 RPM!
Senior Member

Supra_Fanatics

Beyond 20,000 RPM!
Senior Member
Sep 17, 2008
20,674
3,998
1,713
Ya la...better keep it. Anyway what do mean 1/5,1/2,1/1...what's the number means?
1/5 of a Mercedes 170 Sedan, 1/2 (Half) of Austin 8 tourer and 1 Mercedes Benz 560 Sec AMG :laugh:
 

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak
Lol I mean 1 out of 5, 1 out of 2 and 1 out of the only one around haha , sorry for that
 

WAFS

500 RPM
Senior Member

WAFS

500 RPM
Senior Member
Jan 2, 2005
522
82
3,028
Ampang
Haha...ok bro!
 

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak
sorry was just being quick!
 

D7zul

2,000 RPM
Senior Member

D7zul

2,000 RPM
Senior Member
Feb 24, 2011
2,697
848
713
Shah Alam
how bout this?

Toyota Celica TA22..

RM28k
 

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak
yeah i did mentioned from the celica TA series to the T180 series, so that counts, haha, photo is just illustration of what u can get!
 

BLaCkHoWLiNG

'(^^)|Most Awesome Member
Senior Member

BLaCkHoWLiNG

'(^^)|Most Awesome Member
Senior Member
Nov 14, 2003
8,648
1,347
5,213
PJ
www.autojunctions.com
erm..im pretty sure the black is also sedan. the angle of the photos hides the rear doors. ive been browsing mudah and zth for a good dc2 for ages but cant seem to get any even close to 40k. maybe its just my bad luck
it's not bad luck mate, it's just one in a hundred chance of getting one at that price. U can get it either:

1. The owner needs cash to roll
2. Chassis has issues
3. Engine not endorsed
4. God loves you alot
 

alantjw

1,500 RPM
Senior Member

alantjw

1,500 RPM
Senior Member
Mar 26, 2008
1,566
128
1,663
i like the number 4.. hahaha
 

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member

Kevin Lee

1,500 RPM
Senior Member
Thread starter
Jan 26, 2009
1,677
1,085
1,713
Kampar, Perak