Is Powerzune modding good in workmanship and the price izzit reasonable ?

darrengoh89

Known Member
Senior Member

darrengoh89

Known Member
Senior Member
Aug 18, 2009
222
8
1,518
Kuala Lumpur
hi guys ...planning to send my car to powerzone for some modding ...is that place workmanship good ? and about the price ..will it be too expensive or reasonable ? thx for the replies xD
 

darrengoh89

Known Member
Senior Member

darrengoh89

Known Member
Senior Member
Thread starter
Aug 18, 2009
222
8
1,518
Kuala Lumpur
no idea ...i'll see what they suggest me to do on my engine ...i mean ...everything they do on the engine ..including exhaust system all ..their workmanship izzit good enough and the price will it be reasonable ?
 

AD_EG

6,000 RPM
Senior Member

AD_EG

6,000 RPM
Senior Member
Apr 5, 2009
6,330
231
1,663
Ipoh
yup...wats your goal and target for your car?
 

Yong_5290

3,000 RPM
Senior Member

Yong_5290

3,000 RPM
Senior Member
Nov 4, 2004
3,637
49
3,148
Klang
hotmail.com


Let poison our new fren 2 convert.. 4g91 1.5 nia....cheap cheap 115hp






Dun be crazy man..its not 4g63
 
Last edited:

darrengoh89

Known Member
Senior Member

darrengoh89

Known Member
Senior Member
Thread starter
Aug 18, 2009
222
8
1,518
Kuala Lumpur
haha ..agreed to skywalker and bro AD xD ....when ppl ask what engine im using ...why so fast ....ohh ...1.3 only la ....WTF ? hahaha
 

tigger5251

Known Member
Senior Member

tigger5251

Known Member
Senior Member
Sep 18, 2009
240
27
1,528
Kuala Lumpur
dont waste ur time laaa......save up n swap a 4g92 mivec laaa......or cheaper option is find a 4g15, ask foreman "redo" engine number on the block, no need endorse. and u got quite some power there. 4g13 can throw away!
 

AD_EG

6,000 RPM
Senior Member

AD_EG

6,000 RPM
Senior Member
Apr 5, 2009
6,330
231
1,663
Ipoh
dont waste ur time laaa......save up n swap a 4g92 mivec laaa......or cheaper option is find a 4g15, ask foreman "redo" engine number on the block, no need endorse. and u got quite some power there. 4g13 can throw away!
before you post such comments you might want to understand the Thread starter's target or goal....he doesnt need a transplant...just little mods to improve his current engine....some car enthusiast,its not about who he can tapau,win,overtake...its just about the satisfaction of making his current engine perform well....and being happy with what he has....no engine needs to be thrown away if you know what you want and your goals are.
 

tigger5251

Known Member
Senior Member

tigger5251

Known Member
Senior Member
Sep 18, 2009
240
27
1,528
Kuala Lumpur
very so sorry, i have to disagree with you. I have played with 4G13 before and it canot perform, unless u turbocharge it. i also can show anyone who want to learn how to swap 4G13 to 4G15 in the cheap way, then the right tuner to "lightly" mod the 4G15 for hillclimb. just informing newbies dont take the wrong road wasting time in 4G13, coz in the end effort spent can just get a 4G15 with real start on the performance.

unless, u have better ideas then u can share with us. im all ears.

---------- Post added at 05:32 PM ---------- Previous post was at 05:23 PM ----------

Example:

4G13 Based on a 1100kg car
- 75whp / torque ?
- Add highcam 81whp (RM1xxx)
- KNN Filter improve 1-2hp (RM3xx)
- Port n polish (RM8xx)
- Skim head (RM1xx)
- XXX Branded pipings (RM800-900)

Results 0-100kmh is 11seconds
(If your car is 600kg, then 4G13 is only beginning to perform)
My contex of perform, means VS cars ranging 1.5-1.8, not cars below 1000cc

4G15 (RM600 engine kosong from my mech)Based on a 1100kg car
- 85whp / 120wtq
- Port n polish (RM8xx)
- Skim head (Rm150)
- Skim flywheel (RM150)
- Xin Exhaust pipings (RM500)

Results 0-100kmh 9 seconds


4G92 Mivec slightly moded 0-100kmh 8 seconds (RM5000)
(saves fuel, power kicks when u need it)


Mod car has never been a cheap hobby, once started, must on the right path. Spending on wrong mods n decision is painful when u look back in the future, tk my advise n dont do anything to the 4G13. U can pm me if u need details :)
 
Last edited:

meltan7

500 RPM
Senior Member

meltan7

500 RPM
Senior Member
Feb 3, 2006
619
32
1,528
Kelana Jaya
bro, it's better that you have something in mind on what you wanna mod. this refrains you from spending excessively and unwisely.
 

touge80

Known Member
Senior Member

touge80

Known Member
Senior Member
Jun 22, 2009
83
22
1,508
Mivec for RM5000? Damn cheap. Which chopshop? My fren been looking around for mivec but all the price he got RM7xxx++. So until now he keep searchin for cheaper price.
 

AD_EG

6,000 RPM
Senior Member

AD_EG

6,000 RPM
Senior Member
Apr 5, 2009
6,330
231
1,663
Ipoh
Mivec for RM5000? Damn cheap. Which chopshop? My fren been looking around for mivec but all the price he got RM7xxx++. So until now he keep searchin for cheaper price.
i highly doubt that is the price....7k is considered alright ...

so mr.tigger...where you saw 5k? you selling is it? dats why you posted? :rofl:
 

contreasjun27

9,000 RPM
Senior Member

contreasjun27

9,000 RPM
Senior Member
Oct 21, 2004
9,045
25
3,148
subang
Visit site
i highly doubt that is the price....7k is considered alright ...

so mr.tigger...where you saw 5k? you selling is it? dats why you posted? :rofl:
haha you say until he got the intentional to sell thats why so cheap eh haha...

anyway, ur 1.3 is siemens ecu or MMC 1st?
if is MMC then u got alot of potential to make ur car fast with proper set up..
definately can tailgate a 4G91 if proper set up bro
 

darrengoh89

Known Member
Senior Member

darrengoh89

Known Member
Senior Member
Thread starter
Aug 18, 2009
222
8
1,518
Kuala Lumpur
haha nvm la ..i think i'll juz stay to my stock engine la ...no need so fast la ...malaysia road always jam ..juz keep my stock engine in tip top condition ...do full exhaust system ...knn drop in ...fuel regulator ...gau tim jor la. ..so far cleaned up my throttle body ...reset the tuning back ...changed 9.8mm sillicon plug cable ...and using bosch super 4 plug ....car feel alot smoother...now saving money to buy adjustable fuel regulator ....then let the pro help me do the psi setting ..then got money send for port and polish ...lastly got money only change full set of 1.6 super touring clutch set ...which is already a exedy brand if im not mistaken (correct me if im wrong)..go chopshop find a 1.6 flywheel ..then install ...i think with all this ..i can enjoy my drive ....do you guys agree ? =)
 

AD_EG

6,000 RPM
Senior Member

AD_EG

6,000 RPM
Senior Member
Apr 5, 2009
6,330
231
1,663
Ipoh
haha you say until he got the intentional to sell thats why so cheap eh haha...

anyway, ur 1.3 is siemens ecu or MMC 1st?
if is MMC then u got alot of potential to make ur car fast with proper set up..
definately can tailgate a 4G91 if proper set up bro
i am just giving him a taste of his own medicine...on another thread i was helping to define the pros' and cons of oversize throttlebody...after ym long explanation...he reply with a very lame post..."AD_EG selling TB ma...HAH HAH"

5 years ago mayb??.. haha....
:rofl:

haha nvm la ..i think i'll juz stay to my stock engine la ...no need so fast la ...malaysia road always jam ..juz keep my stock engine in tip top condition ...do full exhaust system ...knn drop in ...fuel regulator ...gau tim jor la. ..so far cleaned up my throttle body ...reset the tuning back ...changed 9.8mm sillicon plug cable ...and using bosch super 4 plug ....car feel alot smoother...now saving money to buy adjustable fuel regulator ....then let the pro help me do the psi setting ..then got money send for port and polish ...lastly got money only change full set of 1.6 super touring clutch set ...which is already a exedy brand if im not mistaken (correct me if im wrong)..go chopshop find a 1.6 flywheel ..then install ...i think with all this ..i can enjoy my drive ....do you guys agree ? =)
yes..i agree..with the target you mentioned.i dont think you need a transplant ...fuel regulator can wait....don need that yet...the other things are good...reset the tuning already using the PDT2000 ? how much they charge?
 

jinkl

4,000 RPM
Senior Member

jinkl

4,000 RPM
Senior Member
May 22, 2004
4,625
376
3,183
Kuala Lumpur
one advise i want to give, from my small little experience in this

first, find out the limits of your 4g15 engine, research and know the weakest points that needs to be taken care off
then secondly, know yourself what kind of power you are expecting , and how hungry you are

please do know, there are few 4g15's out there are really powerfull , and bare in mind its not the supercharged or turbocharged ones , in the past there were a few too in the batu 3 tracks, and they were built for races not by thousands but 10 and 10 of thousands :D , just saying, to build a really all out machine on a 4g15 would not be cheap because of custom fabrications and lack of on shelf products

but if the power that you are looking for with a good budget , then i would say go for it. Just afraid that you will hunger for more power soon :D
 

HKS-GT2835R

1,000 RPM
Senior Member

HKS-GT2835R

1,000 RPM
Senior Member
Apr 25, 2004
1,193
83
5,148
kelate
Visit site
haha nvm la ..i think i'll juz stay to my stock engine la ...no need so fast la ...malaysia road always jam ..juz keep my stock engine in tip top condition ...do full exhaust system ...knn drop in ...fuel regulator ...gau tim jor la. ..so far cleaned up my throttle body ...reset the tuning back ...changed 9.8mm sillicon plug cable ...and using bosch super 4 plug ....car feel alot smoother...now saving money to buy adjustable fuel regulator ....then let the pro help me do the psi setting ..then got money send for port and polish ...lastly got money only change full set of 1.6 super touring clutch set ...which is already a exedy brand if im not mistaken (correct me if im wrong)..go chopshop find a 1.6 flywheel ..then install ...i think with all this ..i can enjoy my drive ....do you guys agree ? =)
actually, stock engine with light mods is 'almost' headache-free.. kinda.. :biggrin:
anyway how fast one can go la? 400bhp enuff ar? how about 500?
 

darrengoh89

Known Member
Senior Member

darrengoh89

Known Member
Senior Member
Thread starter
Aug 18, 2009
222
8
1,518
Kuala Lumpur
thx for your reply jin ..but i've already decide to stay at my stock engine ...and make a minor mods ..then keep the engine in tip top condition ...like i said ...i enjoy driving like this ...doesn't really want so hi performance ...coz sometimes ..ppl usually like to say *got skill..no worries about accident ..* but we muz know ...call-man nowadays sit cold chair too long liao ..they are hunger for money ...what they will do ? of coz pour some black oil in the middle of the highway lor...its good to drive safe xD ...

HKS-GT ...errr ..i don't get what you mean in your reply =X ..so sorry yah =/

bro AD ...i didn't send to proton ...but i send to balai puchong jaya which is near neway kbox.. opposite there's a workshop named *speedtune* ..they are the one who took out my throttle body and clean it ..then fix it back ..finally retune back for me ...the boss at there is damn friendly...he suggested me what to do ..he said will slowly slowly or step by step help me to check which engine compartment that is neccesary to change ...TB already done ...now have to check my distributor o ring and my gasket ..coz he suspect got leakage over there ...but he dare not confirm ...he asked me to wash it clean that area when my next service oil ...then after 1-2 weeks ..he advise me to check whether izzit really having leakage over there or not ...so that he can double confirm the problem ...speedtune workshop ...workmanship really quite good ...and don't take advantage on customer ...glad to find that shop for solving my problems ...
 

AD_EG

6,000 RPM
Senior Member

AD_EG

6,000 RPM
Senior Member
Apr 5, 2009
6,330
231
1,663
Ipoh
thx for your reply jin ..but i've already decide to stay at my stock engine ...and make a minor mods ..then keep the engine in tip top condition ...like i said ...i enjoy driving like this ...doesn't really want so hi performance ...coz sometimes ..ppl usually like to say *got skill..no worries about accident ..* but we muz know ...call-man nowadays sit cold chair too long liao ..they are hunger for money ...what they will do ? of coz pour some black oil in the middle of the highway lor...its good to drive safe xD ...

HKS-GT ...errr ..i don't get what you mean in your reply =X ..so sorry yah =/

bro AD ...i didn't send to proton ...but i send to balai puchong jaya which is near neway kbox.. opposite there's a workshop named *speedtune* ..they are the one who took out my throttle body and clean it ..then fix it back ..finally retune back for me ...the boss at there is damn friendly...he suggested me what to do ..he said will slowly slowly or step by step help me to check which engine compartment that is neccesary to change ...TB already done ...now have to check my distributor o ring and my gasket ..coz he suspect got leakage over there ...but he dare not confirm ...he asked me to wash it clean that area when my next service oil ...then after 1-2 weeks ..he advise me to check whether izzit really having leakage over there or not ...so that he can double confirm the problem ...speedtune workshop ...workmanship really quite good ...and don't take advantage on customer ...glad to find that shop for solving my problems ...
Glad to hear you have met a reliable mech. :top:

good luck in your mods...i use to have a 4g15 siemens also...which i really enjoyed...sometimes i still miss it...here got alot of 4g15 sifu...drex,khguan,skywalker and many more....

my car could hit 180km/h easily...if cucuk car on highway or downhill can go close to 200km/h. :rofl:

if you just go with the 4g15 block and some minor mods here and there...i think you will already achieve your target or expectation of your car...
 

darrengoh89

Known Member
Senior Member

darrengoh89

Known Member
Senior Member
Thread starter
Aug 18, 2009
222
8
1,518
Kuala Lumpur
haha thx for your advise bro AD ...but i really wanna stay at my stock 1.3 ler ...no point going so fast =) ...the more i mod ...there's still plenty of cars can overtake me ...if i mod till the maximum ...even if i transplant to 4g9x and mod somemore....no need much ...volvo T5 behind me...i muz still keep quiet at the time ..am i right ? xD ...coz im working in the volvo factory ...i know how power T5 is ...don't mess =D ...don't believe ..can ask the kaki volvo here ...haha ...
 

zac

1,000 RPM
Senior Member

zac

1,000 RPM
Senior Member
Feb 7, 2007
1,347
231
1,663
Johor Bahru
no need t5, 2.0t is enough... : )

Glad that you already know what you want, and you have also made up your mind after comparison of pros and cons, then just go for it lah... just dun regret in future : ) but i pretty sure you will cos there is no limit for human lust... : )
 

darrengoh89

Known Member
Senior Member

darrengoh89

Known Member
Senior Member
Thread starter
Aug 18, 2009
222
8
1,518
Kuala Lumpur
if i have a goal to get a new car ? haha ...serious ..i rather save the money ...and buy 1 continental car ...such as volvo s40 ...work under volvo ..got lubang ..can get cheaper parts ...most important ...safety ! ...haha ..i saw alot of my customer bang till the car total lost ...the driver still steady ...book for another new volvo ....suprisingly xD
 

jinkl

4,000 RPM
Senior Member

jinkl

4,000 RPM
Senior Member
May 22, 2004
4,625
376
3,183
Kuala Lumpur
i drive a s40, hehehe there is a saga over here in this forum that can keep up with me :D
jeng jeng jeng
 

AD_EG

6,000 RPM
Senior Member

AD_EG

6,000 RPM
Senior Member
Apr 5, 2009
6,330
231
1,663
Ipoh
at least you are firm with your decision ..good for you bro :top:

well if you can afford then why not....USUALLY $$ is the reason why most ppl dont just get new cars.
 

darrengoh89

Known Member
Senior Member

darrengoh89

Known Member
Senior Member
Thread starter
Aug 18, 2009
222
8
1,518
Kuala Lumpur
haha yeah ...get new car ...is in the future planning la ....what i know now is ....im going for zenden exhaust system ...4-2-1 extractor ...zenden mid bullet ..use back stock ppiping diameter size which is 1.6" ..that guy said stay that size is good enough...and muffler ...including installation ...RM500 got balance ....really a good price ...and alot of ppl giving feedback about this zenden also ...what you guys think ? =)
 

zac

1,000 RPM
Senior Member

zac

1,000 RPM
Senior Member
Feb 7, 2007
1,347
231
1,663
Johor Bahru
The price sounds nice, but i have never tried zenden product unable to give you any comment, using hotbits one...
 

darrengoh89

Known Member
Senior Member

darrengoh89

Known Member
Senior Member
Thread starter
Aug 18, 2009
222
8
1,518
Kuala Lumpur
haha i see ...i dont think that zengen will have a problem la ..if not ..there would not be anyone to give feedback about the product xD
 

joev8796

Known Member
Senior Member

joev8796

Known Member
Senior Member
Oct 23, 2008
145
8
1,518
haha i see ...i dont think that zengen will have a problem la ..if not ..there would not be anyone to give feedback about the product xD

kent is reali a nice man.
but he not likely 2 sel me da zenden centre bullet as he said not suitable 4 me...